"МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ" АНТУАНА ДЕ СЕНТ- ЕКЗЮПЕРІ...


Сент-Екзюпери, Антуан де.
   Маленький принц / Сент-Екзюпери, Антуан де ; пер. з фр. та прим. А. Жаловського ; передм. Е. С. Соловей ; худож.-ілюстр. І. І. Яхін. - Х. : Фоліо, 2004. - 349 с.
В Америці, у 1943 році, Екзюпері написав  свій найзнаменитіший твір - казку «Маленький принц», яка стала останнім завершеним твором письменника. У нього було ще багато задумів, проте в останній день липня 1944 року  він розчинився в лазурному небі над французькою Рив'єрою, та пішов назустріч зіркам - так само, як і його "Маленький принц".
Цитати з "Маленького принца":
➤Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам'ятає // С. 291
➤Це  сумно, коли забувають друзів. Не кожен має друга. // С. 300
Якщо йти прямо перед собою, куди очі дивляться, то далеко не зайдеш. // С. 299
➤Люди набиваються у швидкі поїзди, але вони вже не знають, що шукають.- Тому вони метушаться і крутяться то сюди то туди ... С. 331
➤Ти живеш у своїх вчинках, а не в тілі. Ти - це твої дії, і немає іншого тебе.
➤Є таке правило. Прибрався сам уранці - ретельно прибери і свою планету. // С. 302

➤ Краще,  якби ти приходив завжди у один і той же час, - сказав йому Лис.
- Якщо ти прийдеш, наприклад, о четвертій годині, то я  вже з третьої години відчуватиму себе щасливим. І чим ближче до призначеного часу, тим щасливішим. А якщо ти приходимеш  коли заманеться, то я ніколи  не знатиму, на котру годину готувати своє серце ... // С. 326
➤Дорослі ніколи нічого не розуміють самі, а діти дуже стомлюються без кінця-краю пояснювати і тлумачувати їм. // С. 294

➤Люди на твоїй планеті, - сказав Маленький принц, - вирощують  п'ять тисяч троянд в одному саду ... і не знаходять того, що шукають ...
- Не знаходять, - потвердив я.
- Одначе те, що вони  шукають, можна було б знайти в одній-єдиній троянді ... // С. 331
➤- A де ж люди? -нарешті знову заговорив  Маленький принц.
 - У пустелі трохи одиноко ... - З людьми теж одиноко... // С. 322
➤У людей вже не має  часу щось узнавати. Вони купують  речі готовими у торговців. Але ж немає таких торговців, що продавали б друзів, і тому люди вже  не мають друзів. // С. 326
➤Якщо кажеш дорослим: «Я бачив гарний будинок з червоної цегли, на вікнах -  герань, а на даху голубів», - вони ніяк не можуть уявити собі цей будинок. Їм треба сказати: «Я бачив будинок за сто тисяч франків». І тоді вони вигукують: «Яка краса!» // C. 300

➤Дорослі любляють цифри. Коли розповідаєш їм про свого  нового друга,  вони ніколи не цікавляться найголовнішим. Ніколи вони не спитають: «А який у нього голос? Які ігри він любить? Чи збирає колекцію метеликів? »Вони питують:« Скільки йому років? Скільки у нього братів? Скільки він важить? Скільки заробляє його батько? » А потім думають, що вже знають людину. // С. 299
➤Досить тільки пересунути стілець на кілька кроків. І ти знову і знову дивишся на західне небо, варто тільки захотіти.
➤- Якщо хочеш мати  друга - приручи мене!
- А що для цього треба зробити? - Запитав Маленький принц.
- Треба запастися терпінням, - відповів Лис. - Спершу сядь он там, віддалік, на траву. Ось так. Я буду на тебе скоса поглядати, а ти мовчи. Але з кожним днем ​​сідай трохи ближче ... // С. 326
➤Ти завжди береш на себе відповідальність за того, кого приручив. // С. 327
➤ Якось в один день я бачив захід сонця сорок три рази!
І трошки згодом ти  додав:
- Знаєш ... коли стає дуже сумно, приємно подивитися, як заходить сонце ...
- Отже,  того дня, коли ти бачив захід сонця сорок три рази, тобі було дуже сумно? // С. 304
➤Ви гарні, але пусті, - сказав іще Маленький принц. - Заради вас не захочеться вмерти. // С.327
➤Певна річ, звичайний перехожий, і про мою троянду подумає, що вона така ж, як ви. Але вона одна-єдина дорожча від  усіх вас. Бо я полив її. Бо я накрив її скляним ковпаком. Бо я затулив ширмою. Бо задля неї я знищив гусінь ( залишив тільки двох чи трьох, щоб вивелись метелики). Бо я чув її, коли вона скаржилася чи  похвалялась, і  навіть коли вона замовкала. Бо це  моя троянда. // С. 327

➤Хотів би я знати, навіщо зірки світяться. Напевно, потім, щоб рано чи пізно кожен міг знову відшукати свою.
➤Ніколи не треба слухати квітів. Треба дивитися на них і дихати їхніми пахощами. Моя квітка сповнила пахощами всю мою планету, а я не вмів тішитися нею. // С. 307
➤Світ для королів дуже спрощений. Для них усі люди - піддані // С. 309
➤Себе судити набагато важче, ніж інших. Якщо ти зможеш правильно судити самого себе, то ти справді мудрий.  // С. 311
➤Добре, коли є друг,  навіть якщо треба вмерти. // С. 329
➤Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очам не видно. // С. 327
➤"Те, що я бачу, це тільки оболонка. Найголовнішого очима не побачиш..." // С, 330
➤Якщо хто  любить квітку, яка є одна-єдина в світі і тільки на  одній з мільйонів і мільйонів зірок, цього досить: дивишся на зорі і почуваєш себе щасливим. І кажеш собі: «Десь там - моя квітка ...» // С. 305
https://www.canva.com/design/DACaKy0jfUw/view

Популярні публікації