Мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен»

Агенція Postmen у співпраці з Міністерством культури та інформаційної політики створили мистецький проєкт «Леся Українка: 150 імен» з нагоди дня народження письменниці й розробили для нього айдентику, яка ляже в основу проєкту. Мета – мотивувати читати, слухати та дивитися літературні твори поетеси та драматургині, привернути увагу до листів, фото та аудіозаписів її співу.

Основний виклик айдентики — знайти баланс між запитами різних аудиторій. Задача – актуалізувати творчість Лесі Українки для молоді. Одночасно важливо було врахувати інтереси лесезнавців та літераторів.

«Через свою експертизу та особисту прив’язаність до постаті поетеси вони чутливо реагують на будь-які переосмислення класичного образу»,

 – зазначають в Postmen.


Зліва: так бачить Лесю Українку чутлива аудиторія: вишукані модерні орнаменти, приглушені кольори та каліграфія є в більшості графічних матеріалів. Срава: так бачить письменницю молодь, яка не боїться візуальних експериментів та сміливих кольорів. Ключовим є авторське переосмислення образу. 

Автори проєкту воліли показати Ларису Косач-Квітку (Лесю Українку) справжньою, талановитою і майстерною, не лише зруйнувати міфи та стереотипи навколо постаті Лесі Українки та відкрити більше імен, образів, творів, граней її особистості.

Автори проєкту вирішили показати письменницю справжньою, талановитою і майстерною, не лише зруйнувати міфи та стереотипи навколо неї та відкрити більше імен, образів, творів, граней її особистості.

В айдентиці все має автентичний сенс: каліграфія, абстракція, портрет.

Дизайнери сформували 150 варіацій динамічного логотипу, які творять дизайн-систему айдентики: на основі профілю, портрету, логотипізованого підпису, графічних знаків і кольорів.

Один із варіацій логотипу – образ письменниці. Каліграфічною лінією він набуває форми її портрету у профіль.

Окрім ілюстрації Лесі Українки, в графіці використовуються абстрактні композиції, які, за задумом, мають викликати у кожного власні асоціації та прочитання, властиві книжковій графіці кінця ХІХ-початку ХХ століття.

Інший логотип – ініціали «ЛУ». Він створений на основі почерку Лесі Українки, після ретельного аналізу її підпису та написаних листів.

Текстовий дескриптор та графічні об’єкти можуть змінюватися, що дає можливість створювати ще більше варіацій логотипу та дозволяє айдентиці жити і поза ювілейним роком письменниці.

Кольори використовували чорний, червоний та золотий, оскільки вони найчастіше згадуються у творах Лесі Українки. Також до палітри додали яскраві й контрастні поєднання, властиві сучасним для поетки роботам українських модерністів.

Дизайнери відмовилися від використання класичних фото авторки й створили сучасну ілюстрацію в різних кольорових варіаціях.

 Контраст та побудова літер в Arsenal надають йому виразності та м’якості, а дещо ліричний характер – українського колориту. Функціональним шрифтом є Open Sans.

З нагоди 150-річного ювілею Лесі Українки, протягом 2021 року, під егідою Міністерства культури та інформаційної політики відбудеться серія заходів. До роботи залучені близько 20 музейних інституцій та фондів, числені експерти, театро- та кінознавці, літературознавці, митці, куратори, серед яких Оксана Забужко, Віра Агеєва, Євген Стасіневич та інші.

Проєкт презентують 25 лютого в Українському домі: експозиція, перформанс, дискусії. У межах проєкту будуть створені документальна стрічка та серія коротких інформаційних роликів на основі концепту «150 імен Лесі».

Джерело


Популярні публікації