Бібліосмія


Бібліосмія — це реальний термін, що позначає ефект того, як запах книги діє на людину, яка читає. Термін придумав у 2014 році викладач університету Лафборо (Великобританія) Олівер Тірл, поєднавши грецькі слова «книга» і «відчувати запах».

Він навіть провів дослідження про сприйняття запахів в одному з букіністичних магазинів. Найпопулярнішими були асоціації з какао, шоколадом, старою і паленою деревиною. А на те ж завдання відвідувачі бібліотеки собору Святого Павла в Лондоні називали запах книг деревним, димним, земляним.

Книжкові запахи зараз дуже модні серед парфумерів. Парфумер Шон Геза створив духи Paper Passion – «Паперова пристрасть» з ароматом свіжонадрукованих сторінок. А Крістофер Брозіус випустив аромат In The Library – «В бібліотеці»: «теплу суміш англійського роману, запаху дерев'яних полиць і палітурки з потертої тканини». А ще є туалетна вода Whispers in the Library – «Шепіт в бібліотеці» від Maison Margiela, Bibliotheque –  «Бібліотека» від Byredo, Page 29 – «Сторінка 29» від Francesca dell'Oro. Хотіли б такий книжний парфум?


Популярні публікації